Isteni teljes kiőrlésű sajtos stanglik
2016. február 25. írta: Nóri, Diéták és Álmok

Isteni teljes kiőrlésű sajtos stanglik

Fantasztikus 5 héten vagyok túl, szuper helyes tanfolyami résztvevőkkel, akik napról napra újabb és újabb szeletét ismerhették meg cukorbetegként, inzulin-rezisztensként vagy életmódváltóként a szénhidrát diétázás alapjainak. Többek között beszéltünk a pékárukról is, és megismerhettek pár olyan receptet is, amit még a blogon sem mutattam be. Ma egy ilyen receptet mutatok meg Nektek is!

Nagyon szeretem a sajtos kifliket, de amikor a teljesen finomlisztes termékeket száműztem otthonról, áldozatul esett a sajtos stangli is. El nem tudtam képzelni addig, hogy lehet cukorbetegek és inzulin-rezisztensek szénhidrát diétájába is illeszthető, finom, puha, teljes kiőrlésű sajtos stanglit is készíteni, amíg el nem kezdtem búzasikért használni. A család széles mosolya pedig igazi visszaigazolás volt: „Úristen, ez isteni!”

  A recept további részét IDE KATTINTVA találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://dietakesalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr648418380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoRóka 2016.04.03. 20:33:17

Szia Nóri!

Zabliszttel szerinted helyettesíthetem a tk tönkölylisztet? Elfogyott otthon és vasárnap van :( Köszi előre is a segítséget!

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2016.04.03. 20:45:37

@BoRóka: Szia! A zablisztnek elvileg nincs sikértartalma, így önmagában szerintem nem lehet belőle jó pékárut sütni, csak valamivel keverve. Sajnálom...

BoRóka 2016.04.06. 15:32:25

@Nóri, Diéták és Álmok: Szia Nóri! Köszönöm a válaszod, ma már be tudtam szerezni mindent, most állok neki a sütésnek, drukkolj :)

Kerti Törpencs 2017.03.12. 04:31:47

Szia Nóri! Először járok itt, nagyon tetszik a blogod. Én nem vagyok cukros, viszont túlsúlyos, cukrot és finom lisztet nem használok, helyette nyírfacukrot, tk. tönkölylisztet. És nem értem, miért jó a FEHÉR tönkölyliszt? Csak mert nem sima búza?
Ezt a stanglit biztosan megsütöm, kicsit felturbózva még magokkal is.

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2017.03.12. 04:38:55

@Kerti Törpencs: Szia! A tönkölyliszt tudomásom szerint azért jobb, mert a tönkölybúza egy agresszív növény, és nem kell agyonvegyszerezni a kártevők ellen. A fehér tönkölylisztet én csak állagjavításra használom, mindig ügyelek arra, hogy ha pékárut sütök, minimum 70%-ban legyenek a teljes kiőrlésűek és/vagy maglisztek. Köszönöm, hogy Te is megsütöd! :-) (Ha túlsúlyos vagy, akkor azért a magokkal csínján érdemes bánni, inkább csak pici "fűszerként" kerüljenek a tésztába.)

Nojjka 2018.04.16. 10:48:08

Ezt a stanglit legalább 30-szor megcsináltam, attól függően variálva a hozzávalókat, hogy mi volt épp otthon. És mindig jól sikerült :) Nagyon köszönöm a szuper receptet :)
süti beállítások módosítása