Puha cukormentes mézeskalács
2016. december 13. írta: Nóri, Diéták és Álmok

Puha cukormentes mézeskalács

Hosszú éveken át sütöttem és sütöttem mézeskalácsot. Családnak, barátoknak, kollegáknak. Imádtam feldíszíteni őket, vékony, fehér cukormázzal mintákat, pöttyöket rajzolni rájuk. Bár nem voltam profi, de a magam amatőr módján azért egyre szebbek lettek, amolyan kis ékszerek, és többnyire ezzel díszítettem a karácsonyfáimat, mert szeretem, ahogy a fenyő- és mézeskalácsillat olyan otthonos melegséget áraszt az ünnepek alatt. Ami átok a kekszeknél sokszor – hogy nem lesznek igazán ropogósak (mert a cukoralkohol nem tud karamellizálódni), az itt egy igazi áldás: ugyanis helyből puha lesz a mézmentes mézeskalácsunk. Cukorbetegség és inzulin-rezisztencia esetén is beilleszthető szénhidrát diétába.

 A recept további részét IDE KATTINTVA találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://dietakesalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr412046069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vixi1719 2016.12.21. 09:16:11

csak azt szeretnem kerdezni,hogy elkeszitheto sima feherlisztel is ?a tonkoly lisztek ill. mandula liszt helyett?

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2016.12.21. 09:45:51

@Vixi1719: Igen, elkészíthető, de akkor semmiképp nem javasolt cukorbetegeknek vagy inzulin-rezisztenseknek. Illetve biztos, hogy kicsit több kell bele, mint a tk. tönkölyből és a mandulából, mert ezeknek nagyobb a nedvességmegkötő tulajdonsága.
süti beállítások módosítása