Illatos, mézmentes puszedli egyszerűen
2016. december 19. írta: Nóri, Diéták és Álmok

Illatos, mézmentes puszedli egyszerűen

Nincs kedved túl sokat pepecselni a mézeskalácsokkal? Nyújtani, formázni, kenni, díszíteni pláne nem? Akkor mutatok egy variációt, ami viszonylag minimális pancsolással jár (azért teljesen nem ússzuk meg), viszont nagyon-nagyon finom. Félig-meddig úgy született, hogy már nem volt kedvem a sallangot is nyújtogatni, hanem gombóckákká gyúrtam és cukormentes „cukormázba” forgattam. Nekem ez volt az egyik legnagyobb meglepetés, hogy milyen isteni lett, muszáj leszek karácsonyig még egy adagot készíteni! Természetesen cukorbetegség, inzulin-rezisztencia esetén szénhidrát diéta részeként kezelhetjük, és gasztroajándéknak sem utolsó.

 

dietak_almok_mezes_puszedl_2.jpg

 

Hozzávalók:

  1. 8 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  2. 4 dkg fehér tönkölyliszt
  3. 5 dkg mandulaliszt
  4. 1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
  5. 5 dkg nyírfacukor/eritrit
  6. 1 dkg steviás eritrit
  7. 1/2 kk. szódabikarbóna
  8. 1 csipet só
  9. 1 vaniliarúd kikapargatott magjai vagy 1/2 kk. vaníliaőrlemény
  10. 7,5 dkg vaj
  11. 2 tojás
  12. 2,5 dkg cukrozatlan habtejszín

 

dietak_almok_mezes_puszedl_4.jpg

Mezítlábasan

Elkészítése:

  1. Az első 9 hozzávalót összekeverjük, majd elmorzsoljuk a vajjal.
  2. A tojással és a tejszínnel összegyúrjuk, frissentartó fóliába csomagoljuk, és legalább 2 órát pihentetjük a hűtőben.
  3. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, egy tepsibe sütőpapírt helyezünk.

 

dietak_almok_mezes_puszedli.jpg

 

  1. Diónyi gombóckákat formázunk, a sütőpapíros tepsin pár centiméterre helyezzünk őket egymástól, és 14-16 perc alatt készre sütjük őket (sütőfüggő). Legyen egy kis színe, de ne égjen meg.
  2. Ha kihűlt, belemártjuk porrá őrölt eritrittel/nyírfacukorral enyhén felhabosított tojásfehérjébe (nem kell kemény habbá verni, de őröljük meg rendesen az eritritet/nyírfacukrot), sütőpapíros tálcára rakjuk, és hagyjuk megszáradni.

 

dietak_almok_mezes_puszedl_3.jpg

 

A számok:

  • A teljes adag szénhidráttartalma: 178,3 g.
  • Ebből az adagból 35 db puszedlit sütöttem.
  • 1 natúr puszedliben 5,1 g ch van.
  • A mázhoz – emlékezetem szerint - 1 tojásfehérjét és kb. 10 dkg őrölt nyírfacukrot használtam fel. Nem kell olyan sűrűnek lennie, mint az írókázáshoz készült máznak (ahhoz kb. 25 dkg kell).
  • Ha eritrittel készül a máz, nem változtat a puszedli ch értékén.
  • Ha nyírfacukorral készül, és feltételezzük, hogy mindegyik egyforma méretű lett és egyforma mennyiségű máz került rá, akkor 1 db cukormázas puszedliben 7,95 g ch lesz.

Jó étvágyat!:-)

Cukorbeteg vagy inzulinrezisztens vagy? Esetleg életmódot váltanál? Jó hírem van! A nagy sikerre való tekintettel 2017. április 17-ei kezdéssel ÚJRA 5 hetes, dietetikus által jóváhagyott, szélsőségektől mentes szénhidrát diétás e-mail tanfolyamokat tartunk külön-külön. A csomaghoz rengeteg ajándék jár, és 2017. március 21-éig jelentkezel és át is utalod a részvételi díjat, még elcsípheted a koránkelő kedvezményt! A részletekért KATTINTS IDE!

Már Instagramon is tudsz követni! Kattints IDE!

További receptekért kattints ide!

Már a Facebookon is megtalálhatsz, kattints ide! :-)

Szeretnél értesülni a friss bejegyzésekről, egészséges és finom, szénhidrát diétába is illeszthető receptekről? Cukorbeteg vagy inzulinrezisztens vagy, és szeretnél jókat enni? Te sem maradnál le a következő tanfolyamomról? Hírlevelemre itt tudsz feliratkozni!

"Megosztva a Szénhidrát mentes ételek tárháza és minden ami egészséges facebook csoportban is"

A bejegyzés trackback címe:

http://dietakesalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr5412058655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.