Cukormentes házi nutella? Igazi csokis-mogyorós álom!
2014. augusztus 28. írta: Nóri, Diéták és Álmok

Cukormentes házi nutella? Igazi csokis-mogyorós álom!

Nutella, amit cukorbetegek és inzulinrezisztensek is fogyaszthatnak, és gyorsan készen van? Igen! :-)

Azt hiszem, ha Gombóc Artúr teremtőinek idején itthon is kapható lett volna a Nutella, valószínűleg felkerült volna a közismert csokisorolós listára, hiszen amióta megalkotta először Pietro Ferrero a Pasta Gianduja-t (amit később Michele fia fejlesztett tovább) töretlen népszerűségnek örvend.

 A recept további részét IDE KATTINTVA találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://dietakesalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr746643749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztina és Jucus 2014.08.28. 15:39:20

Ez de jó végre tudok készíteni

randomuser1 2014.08.29. 11:22:01

monnyuk nekem nagy a pofám mert nem szeretem a nutelát és amúgy is egyeske vok, de ketteseknél nem ér így a játék, tessék szépen a horror energia és zsírtartalmat is figyelembe venni!

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.29. 11:26:01

@Emmanuel Goldstein: Szia! :-) Abban igazad van, hogy ez nem egy fogyókúrás történet, ahogy említem is a bejegyzésben. Én sem javasolnám, hogy egy cukorbeteg egyszerre megegye ezt az adagot, viszont mértékkel szerintem belefér.

winyettyu 2014.08.29. 11:27:28

Olaj helyett szeirntem inkább kókuszzsírral lehet érdemes csinálni

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.29. 11:30:52

@winyettyu: Szia! :-) Azért írtam az olajat, mert én azzal csináltam. Viszont ha Te jobban szereted a kókuszzsírt, próbáld ki azzal, működhet. Sok sikert! :-)

Barbaarb 2014.08.29. 11:31:12

Mennyibe kerülhet ez kb.?

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.29. 11:37:26

@Barbaarb: Szia! :-) Jól sejted, ez nem egy olcsó édesség, és a bolti árával nem tud versenyezni. Viszont szerintem megéri megcsinálni, mert egyrészt tudod, mi van benne, másrészt nagyon finom. A fenti recept azért egy elég nagy adag lesz. :-)

Jeksa 2014.08.29. 11:37:49

Milyen állagú lesz ez a krém? Kicsit folyósnak tűnik :)

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.29. 11:43:43

@Jeksa: Szia! Ha tényleg ennyi olajat raksz bele, nem lesz folyós. Amikor először csináltam, én beleestem abba a hibába, hogy több olajat használtam. Na, az folyós lett. :-)

cenzuratroll bosszanto 2014.08.29. 11:44:50

Ez jó, kipróbálom.
A fanyalgók meg egyék a boltit, ha nincs annyi agyuk, hogy kitaláljanak egy ilyet, akkor ne kritizálják.

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.29. 11:49:06

Szia! Örülök, hogy kipróbálod! :-) Én azt is megértem, ha valaki a boltit eszi, de cukorbetegként a bolti sajnos nem opció.

sabeth piper 2014.08.29. 14:37:23

Tuti, hogy ki fogom próbáni, köszi a recptet. :)

ingopur 2014.08.30. 08:49:19

cukorbetegkent ez sem opcio. en is az vagyok, es ha rendszeresen mered, es inzulinozol, eleg gyorsan lathato, hogy a dietas csokitol is ugrik a vercukorszint. attol, hogy cserecukor van benne es nem finomitott, attol sajnos meg tolja az inzulinszintet... ezert tilos peldaul Nemetorszagban dietas csokit arulni, mert azt az erzetet kelti, hogy egeszsegesebb, pedig a fenet. van a neten egyebkent egy csomo paleos nutella recept, ott tenyleg kivaltjak a cukrot mas anyagokkal, azok eleg jol nezhetoek, de ott is erdemes az elso probakaja utan merni egyet.

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.30. 09:04:12

@ingopur: Szia! :-) Nyilván a diabetikus csokitól is emelkedik az inzulinszint, de még mindig jobb választás, mintha azt a sok cukrot beleraknád, ami a bolti verzióban van. Ha azt vesszük, hogy a 2. legfőbb összetevő a maga 13%-ával a mogyoró, és az első a cukor, akkor elég nagy mennyiségben lehet benne.
Megnéztem most pár paleos nutellareceptet. A nyírfacukor még oké, de rendre mézet raknak bele, az pedig a cukorbetegeknek nagyon nem jó.

anothernick 2014.08.30. 09:04:56

de milyen olaj? nagyon nem tudom elképzelni, hogy bolti napraforgóolajjal működne (ízre). valami nagyon semleges ízű olajat tudok csak elképzelni. a vaj nem jó?

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.08.30. 09:07:01

@anothernick: Szia! A napraforgóolaj is jó lehet, de a mogyoróolaj is. Vajat én nem tennék bele, leginkább a víztartalma miatt.

ingopur 2014.09.01. 10:21:19

@Diétákésálmok Nóri: nem, a mez nagyon nem jo :-) a fene se tudja, nekem a dietas csokik majdnem ugyanugy felnyomtak a cukrom, mint a sima cukor, de nalam az abszolut killer kaja a feher rizs. amit tulajdonkeppen irni akartam, csak lemaradt, az az, hogy mindnefele uj cukorfajta, vagy kaja bevezetesenel erdemes merni, az ember lanya egesz erdekes dolgokra tud reagalni brutal ertekekkel. A recepted szimpatikus, nekem az ossz bajom a dietas csoki vele, de lehet, kiprobalom valami magasabb szazaleku etcsokival, es valami cukorcserelo anyaggal.

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.09.01. 10:24:53

@ingopur: Én azt hiszem, hogy ez a recept rengeteg variációban működhet. A tejcsoki azért került bele, hogy kicsit a karakterén lágyítson. Sok sikert! :-)

cukorfalat kuckó · http://cukorfalatkucko.blog.hu 2014.09.02. 07:30:14

Kedves Nóri!
Köszönöm a receptet, ki fogom próbálni, mert diabos létünk óta az igazi Nutellás palacsinta hiányzik a legjobban kisfiamnak.

Nóri, Diéták és Álmok · http://dietakesalmok.blog.hu/ 2014.09.02. 11:18:32

@cukorfalatkuckó Niki: Kedves Niki! Palacsinta is hamarosan jön, már megírtam. :-)
süti beállítások módosítása